Közösségimédia-stratégia Barcelonában – Kiválóságközpont, Közösségi Média Tanács

Közösségi médianyilvánosságtájékoztatás

Nem voltak kellően aktívak a város közösségi oldalainak likeolói

A jó gyakorlat leírása:

A város irányelveket alkotott, fókuszált közösségimédia-kommunikációs tervet készített, oktatta munkatársait, és egységesítette az
online jelenlétét. A közösségi média jelenlétét az alábbi három fázisban változtatta meg Barcelona önkormányzata.
1. A közösségimédia-tevékenységek megszervezése: Az első lépésként egy auditot végeztek – az összes
önkormányzati közösségimédia-fiók elemzésével feltérképezték a „szupersztárokat” és az inaktív fiókokat,
valamint a meglévő futó kampányokat, folyamatokat. Az audit után 350-re csökkentették a közösségimédiafiókok
számát, ezzel is biztosítva, hogy a használt közösségimédia-csatornák fenntarthatók és a város érdekeit
pontosan szolgálják. A 350 közösségimédia-profil kis online közösségeket reprezentál: önkormányzati
szomszédságokat, könyvtárakat és más közszolgáltatókat. A valóban fontos profilok kialakítása után elkezdődhetett
az állampolgárok igényeinek és a város céljainak megfelelő szolgáltatási stratégia kialakítása.
2. Saját márka hangvételének kialakítása: A céljaik elérése érdekében kétféle stílust találtak szükségesnek a
közösségi médiában bevezetni Barcelona.cat és Bcn_ajuntament névvel. Barcelona.cat közösségi fókuszú
hangot ütött meg, tartalmát ezért számos közösségimédia-csatorna vette át. A célja az volt, hogy növelje a
helyiek érdeklődését Barcelona városának történelmi, jövőbeli és az ott lakó emberekről szóló történetekkel.
#Barcelonainspira a fő hashtag ezeken a csatornákon. Bcn_ajuntament másrészről új törvényeket, önkormányzati
üléseket érintő kérdéseket és a helyi kormányzathoz kapcsolódó ügyeket helyezi kommunikációs
tevékenységének fókuszába. Az így kialakított stratégiai irányok lehetővé tették, hogy a kommunikációs
célokat eltérő hangvételű tartalmakkal építsék fel.
3. Kiválósági központ létrehozása: Megfelezve a város közösségimédia-profiljait sem volt egyszerű átlátni
a város digitális kommunikációs tevékenységét. A Közösségi Média Tanács létrehozásával, és a Kiválósági
Központtal, a közösségimédia-szakértők és vezetők támogatásával ez lehetővé vált. A Közösségi
Média Tanács együttműködésben fejleszt irányelveket és sztenderdeket egyes osztályok és meghatározott
kampányok számára is, valamint oktatják a munkatársakat arra, hogyan alakítsák át közösségimédia-profiljukat
stratégiai megfontolások mentén, és a meglévő jó gyakorlatokat hogyan használják hatékonyabb
kommunikációra.

Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II. ( Kutatásvezető: Dr. habil. Budai Balázs Benjámin PhD., Kutatási elnök: Prof. dr. Tózsa István) http://bm-oki.hu/News/ViewFile?FileID=1140

Nem

1 naptól 2 napig